środa, 10 sierpnia 2011

Zielona zupa pietruszkowa

Uwielbiam przyjeżdżać do dom moich rodziców. Moja mamusia prowadzi przydomowy ogródek, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Dzisiaj na przykład przywiozłam do mieszkanka gigantyczny pęczek pietruszki, zakładając że ja zamrożę lub ususzę dla potomności. Jednak przyszło mi do głowy poszperać i poszukać przepisów, a nuż coś uda się z natki pietruszki przygotować. I znalazłam propozycje zupy, podobno pochodzącej z Wielkiej Brytanii. W mojej wersji odchudzona o śmietankę i bez cebulki.

Składniki:
  • Dwa pęczki świeżej natki pietruszki
  • Dwa średnie ziemniaki
  • Ząbek czosnku
  • Bulion warzywny lub wołowy - 1 litr
  • Łyżka masła i łyżeczka oliwy z oliwek
  • Kefir naturalny - 2 łyżki

Przygotowania:

Natkę pietruszki dokładnie płuczemy, następnie grubo siekamy. Ziemniaki obieramy, kroimy w niewielką kostkę i płuczemy. Ząbek czosnku po obraniu z łupinek drobno siekamy.



W garnku rozgrzewamy oliwę i masło. Podsmażamy na niej przez około 5 minut ziemniaki i czosnek.


Następnie wrzucamy natkę pietruszki i podsmażamy kolejne 5 minut.


Dolewamy bulion i gotujemy wszystko pod przykryciem do czasu aż ziemniaki zmiękną. U mnie trwało to około 20 minut. Odstawiamy zupę z ognia i dokładnie miksujemy składniki za pomocą blendera tak by zupa miała jednolitą konsystencję.

Zupę podajemy muśniętą łyżka kefiru i dekorujemy listkiem pietruszki.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz